torsdag, oktober 25, 2007

Piercat barn

Jag har gett upp. Vid 8 års ålder har dottern fått ta hål i öronen. Själv fick jag vänta tills jag blev 12 år. Jag fick höra av min mamma att risken för nickelallergi minskar då. Med dagens sökningar på internet inser jag att det inte finns något belägg för detta. Jag har varit lurad av min egen mor i 27 år.

Jag erkänner att jag också försökte skrämma mitt barn. "Passa på och känn hur lena dina örsnibbar är." sa jag till henne när hon duschade kvällen innan. "I morgon kommer du ha en metallbit i örat." Undrar om det var därför paniken steg när vi närmade oss köpcentrat.

Nu räknar hon dagarna, fast egentligen är det fortfarande veckor kvar tills hon får byta örhängen. Än så länge ser allt bra ut, inga geggiga infektioner i sikte.

Inga kommentarer: