söndag, augusti 17, 2008

På tur till Riga


Lilla T och jag har varit i Riga. När det bara regnade och regnade i förra veckan kände jag att vi måste göra något. M har jobbat redan i tre veckor efter semestern och jag ville göra något. I onsdags eftermiddag åkte vi därför med färjan till Riga. Visst är det väldigt speciellt med dessa färjor. Det känns som om det mesta går ut på att dricka och handla "tax-free". Men man får väl se det som det faktiskt är - ett transportmedel.

Ryska dockor med en McDonalds-ballong i förgrunden.

Jag kan i alla fall rekommendera Riga och har man mer tid än vad vi hade så finns det jättefina stränder i Jurmala (där jag var med jobbet tidigare i år). Men jag tror att någon driftig person kan göra sig stora pengar på att ordna charmkurser för letterna.

Vi promenerade omkring i Riga och såg gamla stan och marknaden som finns i de gamla zeppelinar-hangarerna. Man blir verkligen sugen på att handla grönsaker men det kändes lite tungt att släpa på. Så det fick bli två par vantar för cirka 70 kronor paret. Jag gillar stickade vantar...


På vägen hem badade vi på båten. Jag hade lovat T att vi skulle göra det. Poolen och bastun låg under bildäck och eftersom det var rätt blåsigt så började det gå vågor i poolen efter ett tag. T tyckte att det var jättekul med vågor. Om vi säger så här - det tyckte inte jag.

6 kommentarer:

Merja sa...

Kul med resa. Såg att du varit till England också. Var där i maj på Chelsea Flower Show.Spännande att vara på resande fot:)

Sara Mårtensson sa...

Tack så mycket!! Vad glad jag blir! :-)

Ja dreglar gör man hela tiden man läser Leilas bok. Den är ju bara underbar! Ska bli roligt att höra hur dina cup cakes blir. Vad roligt med en ny kamera. Jag har två men skulle så gärna vilja ha en ny.

Vilken härlig resa ni har varit på! Vackra bilder och superfina vantar!

Kram

Kastanjen sa...

Ja det har varit jättekul att vara både i England och i Lettland. Jag är oerhört sugen på att resa tillbaka till England och Cotswold. Ett fantastiskt landskap!

Anonym sa...

Kul bilder, jag har aldrig varit i Riga.

Tilda sa...

och vem fick balongen da?

Kastanjen sa...

Jag tror säkert att det var något annat barn som blev jätteglad för din ballong när den flög iväg.
/Mams