onsdag, augusti 20, 2008

Åter på jobbet men bara fem dagar kvar

Idag har jag jobbat första dagen efter semestern. Nu har jag fem arbetsdagar kvar innan jag börjar på nytt jobb. Det ska bli kul och lite pirrigt att börja på nytt ställe. Jag har varit länge (alldeles för länge) på mitt nuvarande jobb.

Visst skulle jag kunna tänka mig att ha längre semester men det var faktiskt lite skönt att komma in i vardagsrutinerna igen. Rätt skönt att slippa tänka på vad vi ska äta till både lunch och middag.

Fortsatt skörd


I år har jag har satt potatis för första gången. Det är ju riktigt kul att ta upp egen potatis till ett kok! Jag och min pappa köpte sättpotatis tillsammans men jag vet inte vad som hände. Ett av våra krav var att det skulle vara fast och gul potatis. Och så blev den vit och mjölig...



Jag har fått riktigt mycket chili också. Just nu ligger den i en plastpåse i kylskåpet. Vad gör man bäst med den? Torkar? Marinerar? Fryser in? Ett som är säkert är att vi inte äter upp den som någon slags fredagssnacks i alla fall.

7 kommentarer:

Sara Mårtensson sa...

Lycka till på nya jobbet! Är alltid lite pirrigt att byta jobb. Nytt ställe, nya arbetskamrater..

Visst är det härligt med egen potatis. Vi har ett eget potatisland, gjorde nyss klyftpotatis med skalet kvar och det blev så gott!


Kram

Sara Mårtensson sa...

Mäh.. lite avis blir man juh.. ;-)

Men du behöver ju kanske ingen katalog när du har så nära.. :-)

Annie - Annalunda sa...

Hej!

Vad kul att du hittade till mig! Vilken fin blogg du har med jättefina bilder!
Egen potatis är mumma...chili har jag inte testat (snygg bild!)
Härligt med nytt jobb! Skulle jag också vilja ha... ;)

Ses igen! Kram Annie

Anonym sa...

Häftigt med egen potatis.

A home far away sa...

Hej första gången jag besöker din blogg och vill nog bara i all enkelhet säga att du tar väldigt fina bilder! Ska titta runt i din blogg lite mer nu:-

//Gunilla i Singapore

Merja sa...

Inte är det kul att börja på noll..men vad gör man när man inte är ett datasnille;)
Började med bloggen i februari och du?
Fina bilder!

Dubbelörn sa...

Chili kan du låta ligga luftigt o torka el så kan du göra som vi. Egen chili oelek ;)