tisdag, november 25, 2008

Fotografering i snön


Det är så vackert med snön och jag vill så gärna fånga den med kameran. På vägen till tunnelbanan i morse tog jag upp kameran ett par gånger. Tyvärr var det för mörkt när jag gick förbi sjön. Men när jag närmade mig Fruängen hade det ljusnat så pass att jag gjorde några försök.
- Hej! Vad gör du? frågar en liten tjej på väg till skolan. Hon är i den åldern när kroppen inte riktigt kommit ikapp storleken på framtänderna.
- Jag försöker fotografera snön. Jag tycker att den är så fin.
- Det tycker jag också. Men min mamma hatar den. Hon fick borsta bort jättejättejättemycket snö på bilen.
- Tycker du om att åka skidor då?
- Nä.
- Pulka då?
- Mmm, men jag ska få en snowracer av min pappas flickvän.
- Vad snällt. Hej då!
- Hej då.

Det kanske är lika kontaktskapande att ta upp en kamera som att promenera med hund. Det blev i alla fall en glad start på morgonen. Bilderna blev däremot mer eller mindre suddiga allihopa.

3 kommentarer:

Gunilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nässelblom och choklad sa...

Mysig liten konversation med flickan. Jag har också märkt att en del blir nyfikna när man fotograferar. Visst är det fint med snön! Men tyvärr stannar den så kort och det är svårt att hinna med att dokumentera.

Sara Mårtensson sa...

Trevligt med ett litet mysigt samtal så där på morgonen :-)

Det är härligt med snö!!

Kram Sara