söndag, oktober 19, 2008

Lööööv

I dag har jag hållit på ute i trädgården större delen av dagen. Nu är jag trött. Ska jag se det positivt så är jag skönt trött i kroppen. Ska jag vara realist så är jag otränad.

Vi började kratta upp löv från kastanjen förra veckan. Det blir rejält mycket löv. T tyckte att det var mycket roligare att kratta ut alla löv i en cirkel än att stoppa ner löven i säckar. Sedan gjorde hon olika rum. Kök, badrum och så vidare. Självklart kunde vi ju inte slänga ner löven i säckar utan det fick vänta till den här helgen. Bilden är från förra helgen. Nu är löven packade i 11 säckar och studsmattan är isärplockad och undanställd.

I dag har jag grävt trädgårdslandet och lagt igen en tredjedel och sått gräs. Vi får se om vi ångrar oss nästa år. Men tiden räcker inte. Jag ska i alla fall sätta vitlök i år igen. Det är kul och gott och rådjuren lämnar den ifred.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

TAck för hälsningen till Ebba!

Gud så ambitiösa ni är med löven.. Själv plockar jag fram gräsklipparen i morgon om vädret tillåter och Ebba sover, så får vi en välansad matta inför vintern, och nerklippta löv...

Merja sa...

Hej!
Vilken fin bild!! Så ni har legat i med alla löv.Själv tog jag fram gräsklipparen, ibland krattar jag ner alla löv i häcken. Den ser ut att må bra av det.
Ha det!

Sara Mårtensson sa...

Hejsan!

Vilken härlig bild på de härliga löven!! :-)

Själv sitter vi och väntar på att snön ska komma snart. Ska gå ut i trädgården idag och fixa det sista..

Kram Sara

Gunilla sa...

Trevlig bild. Och ett litet trädgårdsland är bättre än inget alls! Du behöver ju inget gym. Det finns ju tillräckligt med träningsmöjligheter på tomten verkar det som ;-).

Annika Christensen sa...

Wow vilken läcker bild.
Kul och hitta hit.
Ha det gott
Annika