fredag, oktober 31, 2008

Utmaning - nu ska degen bort

Med åren har någonting vetedegsliknande bosatt sig där jag tidigare hade midja. Nu ska vetedegen bort! Genom att skriva på bloggen hoppas jag sätta lite högre press på mig själv att faktiskt träna som jag tänkt mig.

Jag har köpt ett (dyrt) träningskort på SATS. I förrgår dammade jag av mina träningskläder och fick tips om ett lämpligt träningspass för mig. (Gympaskorna var faktiskt dammiga.) Jag behöver väl inte nämna att instruktören bara var muskler och senor. Jag har tänkt mig träna två gånger i veckan och så förstås tänka lite grand på vad jag stoppar i mig. Men lite gott måste man väl få äta och dricka ändå...

I dag har jag varit och tränat mitt första pass. - Bra start.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jätteduktigt! Heja Heja!

Kastanjen sa...

Absolut! Men nu ska jag resa bort över helgen och träffa vänner. Kan det månne bli lite god mat och dryck också???

Sara Mårtensson sa...

Hej!

Vad duktig du är!! Jag borde också komma igång och träna. Har ju en egen spinningcykel som jag kan hoppa upp på precis när jag vill men det händer väldigt sällan.. Vi får väl peppa varandra!!

Lycka till och trevlig helg!

Kram Sara

Nässelblom och choklad sa...

Lycka till med träningen! Tänk att det är så svårt att komma igång - egentligen är det ju kul! Funderar själv på att köpa träningskort just nu. Jag gillar mest att promenera, men när vintern slår till är träning inomhus ett bra alternativ...