tisdag, december 16, 2008

Mossig plantering

Jag måste visa min nya kruka som jag köpt på Sturehovs krukmakeri. De hade gjort så fint med planterade amaryllisar med mossa ovanpå jorden. Jag försökte göra likadant. Eftersom vår gräsmatta består av mycket mossa sprang jag ut i mörkret och krafsade upp några tovor och lade på. Typiskt nog var det lite frost.

Jag blev riktigt nöjd. Barren från grannens lärkträd och några stackars grässtrån får man liksom ta på köpet.



Det gäller att passa på när solen är uppe en decemberdag.

4 kommentarer:

Merja sa...

Krukan ser jättefin ut. Röd tycker jag mig se att den är, passar perfekt till din amaryllis! Vi har också massor av mossa på gräsmattan. Bra att ha den här tiden;)

Gunilla sa...

Mycket fint!

Sara Mårtensson sa...

Vad fin krukan är och det blev så fint med mossa från gräsmattan också! Här ser vi nog inte röken av gräsmattan förens i april någon gång.. ;-)

Kram Sara

Tilda sa...

snyggt
vi hadde den som julgran först eller hur men nu har vi en riktig!