torsdag, december 04, 2008

Resa på räls

Sitter på tåget från Sundsvall till Gävle. Jag fascineras av teknikens under - sitta på tåget och vara uppkopplad på ett trådlöst nätverk. Det tycker jag är lite häftigt.

Av olika anledningar fick jag lite tid över i Sundsvall innan tåget gick. Jag vill åka tillbaka och julhandla! Det var ju ingen trängsel någonstans! Alla vanliga affärer finns plus småaffärer.

Bredvid sitter två unga framgångsrika människor. Han helt svartklädd och hon med en vit pälsmössa på de perfekta lockarna. Uppenbarligen har deras möte varit framgångsrikt.

5 kommentarer:

Merja sa...

Så glad man blir när man tittar in till dig. Vackra dahlior som möter en:))
Tekniken är suverän ..så länge det fungerar..

Merja sa...

Och lycka till med bakningen!

Anonym sa...

Sundsvall - Gävle idag? Men det var ju igår vi lunchade??? Tack för en trevlig stund!

Näe förresten, det var ju i förrgår. Klart man hinner till Sundsvall då :)

Nässelblom och choklad sa...

Sundsvall är en jättetrevlig stad. Vackra byggnader och många affärer och som du säger betydligt lugnare tempo än i Stockholm.

Sara Mårtensson sa...

Man får vara tvärtemot och tur är ju det :-) Håller med om att det är lite jobbigt då det är krav på att man ska skicka vidare..

Ja tekniken är underbar!! :-) Härligt att åka tåg också!

Jag älskar att shoppa i Sundsvall!!

Kram Sara