måndag, december 08, 2008

Pepparkakor, bock och award


Vi hälsade på hos mina föräldrar i Gävle i helgen. T, jag och morfar bakade pepparkakor. Mormor hade gjort degen någon dag före och det gick helt okej att kavla ut den. Tyvärr blev rätt många pepparkakor lite väl tjocka - men mycket goda ändå. Och visst är det gott med deg! Och visst är det skönt att baka hos någon annan och slippa deg på sitt eget golv.

Gävlebocken
Jag hade tänkt ta ett kort på bocken i Gävle, men eftersom det regnade på lördagen så lämnade jag kameran hemma. Men bocken har en egen blogg!

Award

Jag har fått en award av Alacs. Tack tjejen! Många har redan fått den men jag skickar den vidare till några favoritbloggar. Ja, jag vet jag skulle egentligen skicka den vidare till 7 bloggar som i sin tur ska skicka den vidare till 7 bloggar som i sin tur...

Wilda Stenlyckan - alltid jättefina bilder speciellt från den norrländska naturen
Solstickans blogg - bra trädgårdsblandning
Nässelblom och choklad - jättefina bilder och härliga recept
Gunillas stickblogg - en personlig blogg med en massa stickning
Lantluft - alltid läsvärda texter
Jag inte bara gillar era bloggar utan jag får ofta fina kommentarer från er. Tack.

Helgglöggen
2:a advents glögg blev vinteräpple. Jag tycker nog att 1:a advents pomerans var strået vassare. M och jag tycker i alla fall att det är jättetrevligt att dela på en flaska glögg på söndagskvällen.


(Vi får en deciliter var.)

5 kommentarer:

Gunilla sa...

Tack för utmärkelsen! Jättesnällt av dig. Min Bea lyckades bra med sitt skolprojekt att göra The White House som pepparkakshus. Obama fick också vara med. Han fick stå utanför huset. Jag är imponerad.

Kastanjen sa...

Hoppas att du lägger ut en bild på huset!

Dubbelörn sa...

Tack vännen! Blir så glad över dina ord, de värmer så i decembermörkret :).

Vi har också de här "årglöggen" o de är perfekta att dela på ;).

Gillar också pomeransvarianten allra bäst.

Stor kram

Merja sa...

Dela på en flaska glögg..oj..läste vidare...mmm..fattar. Tyckte väl att det lät mycket;)
Det där med att baka hos andra lät ju riktigt bra!
Tack för din gulliga utmärkelse!!

Sara Mårtensson sa...

Grattis till awarden!! Den är du så värd! Men tack snälla vad glad jag blir att du ger den till mig och tack för de fina orden om min blogg :-)
Jag som gett mig den på att lära mig dricka glögg i jul har inte ens smakat. Då jag ville dricka lite var inte maken sugen, han som annars älskar glögg.. ja ja.. jag får väl prova en annan gång!
Härligt med pepparkasbak!!
Kram Sara