fredag, september 05, 2008

Första veckan på nya jobbet

Nu har jag jobbat en hel vecka på nya jobbet. Jag är halvsnurrig och heltrött. Jag inser att det kostar på att vara koncentrerad hela dagarna. Då kan man ju tro att jag inte har varit så koncentrerad på det gamla jobbet. Och det är ju helt rätt.

Mycket av min arbetstid har gått åt till att förstå hur datorn fungerar, fixa mobil, läsa en massa dokument och gå åt rätt håll i korridoren för att komma till fikarummet. Jag sitter i ett gammalt fint hus med kakelugn i rummet. Den fungerar inte men är jättefin ändå. Jag ska nog ta med kameran och fota den någon dag.

Tänk så glad jag blev när jag kollade bloggen och ser att jag har fått en skyddsängel av Wilda stenlyckan. Det måste ju betyda att det kommer att gå bra på nya jobbet också!



Jag skickar den vidare till:

4 kommentarer:

Tilda sa...

kul det ska bli att följa me nån gång:):)

chokladblomma sa...

Choklad är självklart nyttigt! ...men det ska nog vara i lite mer koncentrerad form då..:)
Kul att du hittade mig för då hittade jag dig!
Ha det!
/A

Sara Mårtensson sa...

Hej!

Vad roligt att du blev glad över ängeln! :-)

Förstår hur du känner, hjärnan blir som full av all ny information. När man jobbat på ett jobb länge så kan man ju alla rutiner och allt, men på ett nytt så är det ju så mycket småsaker som ska läras in. Tillslut blir hjärnan fullmatad..

Hoppas det går bra nästa vecka också!

Kram

Merja sa...

Det kommer säkert att gå bra på ditt nya jobb och nu har du ju ängeln som vakar över dig:)
Det ska bli kul att se bilder därifrån. Kakelugnar är verkligen fint.Skulle gärna vilja ha en hemma.
Här regnar det också nästan jämt! Idag har de lovat uppehåll,men jag tycker att det ser ganska mörkt ut.
Ha det bra!