måndag, september 29, 2008

Höstmarknad på Skansen

I går var T och jag på Skansens höstmarknad. Det var jättetrevligt och både T och jag var på bra humör:) Vi köpte ost, honung, hällbröd, jordärtsskockor att plantera och så förstås en karamellstrut. Jag måste nog ta tillbaka att våra äpplen skulle vara Lobo. En äppelhandlare hade Lobo och de såg inte alls ut som våra.


De här små torgmadamerna sålde grönsaker.

Visst är det rätt brutalt att hänga upp ett grishuvud! Jag frågade aldrig vad det kostade.

Här står diskmaskinerna på rad.


Det framfördes en hel radda äldre - och våldsamma- lekar. Den här gick ut på att stoppa in lillfingret i motståndarens mun och sedan vann någon. Jag vet inte om det var den som hade kvar fingret i munnen eller om det var den som inte hade kvar motståndarens finger i munnen. En annan lek var rövkrok. Trot eller ej men det var lättare att förstå vem som vann.

Här kommer en bild speciellt för Wilda stenlyckan så att hon kan känna sig som hemma. Det är en bild på en älg.


- Älg?
- Ja, när den simmade ner till Stockholm blev den ren...

2 kommentarer:

Sara Mårtensson sa...

Nähä.. åhå.. jag som tyckte de såg så smaskiga ut! ;-) Ganska sjukt att en giftig svamp ska se så god ut. Aja baja på naturen!

Hahahah.. skrattade så jag fick ont i magen!! Klart det är en ren älg på bilden det ser ju vem som helst!! :-)

Mysiga bilder men grishuvudet såg mindre mysigt ut ;-)

Kände mig verkligen hemma på din blogg idag!

Kram

Nässelblom och choklad sa...

Vilken härlig dag! Dessutom soligt och härligt höstväder. Men grishuvudet var väl inte så tilltalande...