söndag, september 07, 2008

Inredning i vitt eller inte

I ett par år har jag haft några bilder ur Nordens flora av C A M Lindman liggande för att rama in. Nu har jag köpt ramar på IKEA utan att ha några mått med mig. Och det blev jättebra! Det blänker lite på bilderna men det blev riktigt bra på riktigt. Kul! Bladen (i A4-format) köpte jag på Tre små rum i Huddinge.


Kummin


Gräslök

När jag läser olika inredningsbloggar så ser det ju så snyggt ut med all inredning i vitt. Jag inser att det inte är den inredning vi har här hemma hos oss. Men det är ju jättesnyggt så därför fotade jag lite grand där man bara ser vitt. Då kan jag ju låtsas ha inredning i vitt. Men det blev visst bara några blomkrukor...


Jag har upptäckt hur praktisk och snäll hjärtan på snöre är. Den bara växer och växer och den gnäller inte ens om jag råkar glömma att vattna den.


De runda bågarna har jag gjort själv av ståltråd. Ekonomiskt och enkelt. De vita krukorna har jag köpt på Zetas.

7 kommentarer:

Merja sa...

Fina krukor från Zetas. Där har jag inte varit.Skulle gärna vilja dit:) Du kan väl visa ditt fågelbad därifrån.
Vårat hem går inte heller i vitt.Endast sovrummet.Sen är det mest beige,trä och mörkt indisk stil.

Nässelblom och choklad sa...

Vad fint du har det här. Tavlorna med växtillustrationer blev verkligen bra - jättesnyggt!

Sara Mårtensson sa...

Hejsan!

Då måste du testa Lantliv! Jag köpte min andra idag och längtar tills jag ska hoppa isäng för då ska jag bläddra i den. Tavlorna blev jättefina och hjärtan på tråd är en av mina favoritblommor, tycker den är så söt. Mitt hem har en massa olika färger men det börjar gå mot vitt, ialla fall möblerna. Jag gillar ju vitt.. :-)

Kram på dig!

Annie - Annalunda sa...

Så fina bilder!!! Tavlorna jättefina och jag håller med dig...
♥♥♥ på tråd är kalasfina blomster... :)

Kram Annie

Gunilla sa...

Fantastiska bilder. Du måste ha en mycket bra kamera och försås en hel del känsla för fotografering också. Mycket trevlig blogg!

Sara Mårtensson sa...

Hejsan!

Du har något att hämta hos mig! :-)

Kram

Beas sa...

Tavlorna var UNDERBARA!

Jag vill vips åka iväg och leta reda på en liknande flora.

Vad heter ramarna du köpt på IKEA? Inte är det "Ribba"?